Ból kolana? Przyczyną może być nawet kostka…

• 08/08/2016
Fizjoterapia i rehabilitacja: Stara kontuzja kolana moze odezwać sią bólem kostki

Czy wiesz, że przyczyną bolącego kolana może być zupełnie inne miejsce w Twoim ciele? Okolice kostki, uda czy nawet barku mogą stanowić źródło bólu kolana. Z kolei obolała łopatka może być wynikiem kontuzji mięśni miednicy. Dlaczego tak się dzieje?

Ból – nie lekceważ sygnałów z ciała

Każdy uraz, w wyniku którego dochodzi do zerwania mięśnia, przyczepu czy złamania kości należy przede wszystkim wyleczyć objawowo. Koncentrujemy się na tym, aby zredukować ból i unieruchomić miejsce kontuzji. Ma to na celu wspomożenie samodzielnej regeneracji organizmu. Jednak po ustąpieniu bólu i odzyskaniu sprawności warto poszukać pierwotnej przyczyny tego zdarzenia. Dlaczego? Zwykle istnieje inne, mniej oczywiste podłoże kontuzji.

Często po kilku latach doskwiera nam ból w miejscu dawnego urazu. Jest to wynikiem zaleczenia, nie zaś skutecznego wyleczenia. Przy kolejnym przeciążeniu ból pojawia się znowu, nierzadko silniejszy niż poprzednio. Gdzie kryje się jego źródło?

Manipulacje powięziowe – fizjoterapeuta pomoże odnaleźć źródło bólu

Powięź to swoista druga skóra, okalająca każdy mięsień. Nadaje mu kształt, decydując o jego napięciu lub rozluźnieniu. Powięzi poszczególnych mięśni są połączone i poruszają się między sobą. W wyniku ich sklejenia swoboda ruchów zostaje ograniczona i dochodzi do przeciążeń.
W praktyce oznacza to, że w wyniku przeciążenia w okolicach barku, możesz doświadczyć bólu w kolanie. Zastosowanie metody manipulacji powięziowych pozwala fizjoterapeucie nie tylko na odnalezienie źródła bólu, ale także na skuteczne wyleczenie.

W naszym gabinecie fizjoterpii w Bochni lub w Starym Sączu pomagamy w przewlekłych bólach kończyn. Zapraszamy: http://fizjoterapiabochnia.pl/ .